Mites, estereotips i violència simbòlica
A partir del material audiovisual proposat, reflexionem al voltant del paper
dels mitjans de comunicació i les xarxes socials en tant que eines per reproduir o qüestionar els estereotips de gènere.
Realitzar el visionat conjunt dels anuncis One Million i Lady Million de Paco
Rabanne, i el fragment de la sèrie Els Picapedra.
Tot seguit, inicieu un debat sobre els següents ítems:
• Com es presenten els homes i les dones en aquests fragments?
• Quins valors s’associen a la masculinitat i a la feminitat?
• Què pensen d’aquestes representacions?
Realitzaeu el visionat conjunt dels vídeos:
Després, dinamitzeu una discussió a partir de les següents preguntes:
• Què us sembla la proposta que fan els vídeos?
• Quins valors estan qüestionant?
• Els mitjans de comunicació i les xarxes socials poden servir per subvertir els mites sexistes?
• Coneixeu altres projectes similars?
font: https://ajuntament.barcelona.cat/recursospedagogics/ca/ciberassetjament