Mites, estereotips i violència simbòlica


 Mites, estereotips i violència simbòlica

A partir del material audiovisual proposat, reflexionem al voltant del paper dels mitjans de comunicació i les xarxes socials en tant que eines per reproduir o qüestionar els estereotips de gènere.

Realitzar el visionat conjunt dels anuncis One Million i Lady Million de Paco Rabanne, i el fragment de la sèrie Els Picapedra. 






 Tot seguit, inicieu un debat sobre els següents ítems: 

• Com es presenten els homes i les dones en aquests fragments? 
• Quins valors s’associen a la masculinitat i a la feminitat?
 • Què pensen d’aquestes representacions?



Realitzaeu el visionat conjunt dels vídeos:




 Després, dinamitzeu una discussió a partir de les següents preguntes:
 • Què us sembla la proposta que fan els vídeos?
 • Quins valors estan qüestionant? 
• Els mitjans de comunicació i les xarxes socials poden servir per subvertir els mites sexistes? 
• Coneixeu altres projectes similars? 




font: https://ajuntament.barcelona.cat/recursospedagogics/ca/ciberassetjament